Thursday, December 29, 2016

ប្រធាន៖ មតិ​មួយ​ពោល​ថា “សច្ចា​ប្រណិ​ធាន​ របស់​មនុស្ស​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ប្រ​ព្រឹត្ត ​សុច្ច​រិត​​ និង​ មាន​ ភក្តី​ភាព ”​។ តើ​អ្នក​យល់​ដូច​ម្តេច? ​ចូរ​ពិភា​ក្សា​ព្រម ទាំង​លើក​ឧទាហរ​ណ៍​មក​បញ្ជាក់​ផង។




 ដោយសារវិទ្យាសាស្ត្ររីកចម្រើនជំនឿលើកម្លាំងអរូបីក៏ត្រូវថយចុះ។ ទោះបីជាយ៉ាងនេះក៏ ដោយក៏ប្រ​ជា​ជន​ខ្មែរ​នៅ​តែ​មាន​ផ្នត់​គំនិតជឿការស្បថស្បែ ចំពោះវត្ថុសក្តិសិទ្ធិ ព្រោះអាច ជួយឲ្យមនុស្ស​ប្រព្រឹត្ត​នូវ​អំពើ​សុច្ចរិត និង យុត្តិធម៌។ អាស្រ័យហេតុដូច្នេះហើយទើបលេច ចេញនូវមតិមួយពោលថា “ការ​សច្ចា​ប្រណិ​ធាន​របស់​មនុស្ស​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ប្រព្រឹត្ត សុច្ចរិត​ និង ​មានភក្តីភាព”។ តើ​មតិ​ខាង​លើ​នេះ​ត្រឹម​ត្រូវ​ដែរ​ឬ​ទេ​?





ដើម្បីបកស្រាយរកហេតុផលរកចម្លើយពិតនោះ ជាដំបូងយើងគប្បីយល់នូវន័យ នៃពាក្យ “សច្ចា​ប្រណិ​ធាន” “សុច្ចរិត”​ និង​ “ភក្តីភាព” ជាមុនសិន។ ពាក្យ“សច្ចាប្រ ណិធាន” មាន​ន័យ​ថា​ការ​ស្បថ​ដោយ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ ចំពោះពាក្យសំដីដែលខ្លូនបាន និយាយ ប្រកាស។ រឺឯពាក្យ“សុចរិត” មាន​ន័យ​ថា​ទៀង​ត្រង់​។ ដោយឡែកពាក្យ“ភក្តីភាព” មានន័យថាភាពស្មោះស្មគ្រ័ភាពស្មោះតែលើនរណាមួយ។ ន័យ​របស់​ប្រធាន​ចង់​និយាយ ការស្បថដោយទទួលខុសត្រួវចំពោះពាក្យសំដីដែលខ្លួននិយាយ របស់​មនុស្ស​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ មនុស្ស​ប្រព្រឹតទៀងត្រង់ និង មានតែភាពស្មោះស្មគ្រ័តែលើនរណាម្នាក់។


នៅលើពិភពលោកនេះក្រុមមនុសុ្ស ជាតិសាសន៍ទាំងឡាយ តែងតែមានជំនឿ ប្លែកៗគ្នា។ ក្នុង​វិស័យ​ជំនឿ​នេះបុព្វបុរសខ្មែរក៏មានជំនឿរបស់ខ្លួនតាំងពីបរមបុរាណកាល​មក​ដែរ ​ជាក់​ស្តែង​គេ​ជឿ​លើ​ព្រលឹង​ទេវៈ​អ្នក​តាវ​ត្ថុសក្តិសិទ្ធិ និង អព្ភូតហេតុផ្សេងៗ។​ តាម​រយៈ​អបិយ​ជំនឿ​លើ​វត្ថុ​ទាំង​នេះ​កាល​ណា​គេ​ជួប​ទុក្ខ​សោករឿងរ៉ាវ ឬ បញ្ហាស្មុគស្មាញ ដោះស្រាយមិនដាច់សេ្រចគេតែងបន់ស្រន់ សំបូង​សំរូង​សុំ​សេចក្តី​សុខ ឬ ធ្វើការស្បថស្បែរ ព្រោះគេយល់ថាទេវតាក្តី អ្នកតាក្តី បារមីវត្ថុសក្តិសិទ្ធិក្តី សុទ្ធតែនៅជុំវិញ គេ​ស្រាប់ គេសុំស្តាប់ គេអង្វរករ និង ជួយដោះស្រាយសំណូមពរគេបានទាំងអស់។ ដោយ​សារ​ជំនឿ​បែប​នេះ​ឯង ទើបគេឃើញនៅក្នុងសង្គមខ្មែរនិយមធ្វើសច្ចាប្រណិធាន នៅក្នុងតុលាការ​ និង មុន​ពេល​ចូល​កាន់​តំណែង​ក្នុង​រដ្ឋសភា ឬ ក្នុងរាជរដ្ឋភាបាលជាដើម ដើម្បីឲ្យបុគ្គលទាំងនោះប្រព្រឹត្តសុច្ចរិត យុត្តិធម៌ មិន​ស៊ី​សំណូក មិនពុករលួយ មានតម្លាភាព និង មានភក្តីភាពចំពោះជាតិមាតុភូមិ។ ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត​ការ​ប្រកាន់​យក ពាក្យសច្ចាប្រណិធាន ឬ ពាក្យសម្បថបានជួយមនុស្ស មិនប្រព្រឹត្តអំពើណាមួយ ដែល​ជា​អំពើ​អាក្រក់​នោះឡើយ ទោះបីដោយចេតនាក្តី អចេតនាក្តី ព្រោះបើសិនជាគេ​ ប្រព្រឹត្ត​ផ្ទុយ​នឹង​ពាក្យ​សម្បថ​នោះ​វត្ថុ​សក្តិសិទ្ធិ ឬ ទេវតាបរាមុខគេឲ្យវិនាសអន្តរាយ ជាមិនខាន។ តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​នៅ​ក្នុង​រជ្ជ​កាល​ព្រះបាទសូរ្យវរ្ម័នទី១ ក្រុមតម្រួតពេលចូល កាន់ដំណែងបានស្បថស្បែ ដើម្បីបង្ហាញការគោរព និង ភក្តី​ភាព​ចំពោះព្រះអង្គ។ នៅក្នុងស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរក៏បានបញ្ជាក់ដែរថា ការសច្ចាប្រណិធាន ឬ​ពាក្យ​សម្បថ របស់មនុស្សបានធ្វើឲ្យមនុស្សប្រព្រឹត្តសុច្ចរិត និង មានភក្តីភាពរវាងគ្នា និងគ្នា​ ជាក់ស្តែង រឿង​ទុំ​ទាវ​។ តួអង្គទុំនិងទាវបានស្បថស្បែសច្ចាប្តូរស្លាប់រស់ជាមួយគ្នា​ ដូចមានឃ្លា បញ្ជាក់​ថា​“បត់​បែន​តែង​ស្រាប់​ចាប់​លើក​ផ្គងបន្ទូលបីដងប៉ងប្រថ្នា ថាសូមតេជព្រះករុណា សូមដូចសច្ចាចិន្តាផ្សង។ សូម​ជួយ​ឲ្យ​ជួប​រួបរួមកាយ កុំឲ្យឃ្លាតឆ្លាយដួចបំណង ជាតិនេះជាតិណាសច្ចាប៉ង…”។ ដោយ​សារ​ពាក្យ​សច្ចា​នេះ​ឯង​ទើប​ធ្វើឲ្យទុំ និងទាវ ហ៊ានឆ្លងកាត់ឧបសគ្គនានារហូតពលីជីវិតជាមួយគ្នា ដើម្បីភក្តីភាពរវាងគ្នា និង​គ្នា​លុះ អវសាន។ នៅក្នុងរឿងភូមិតិរិច្ឆានឯណោះវិញក៏បានបញ្ជាក់ពីការសច្ចារបស់តួអង្គ នៅ ជួន និង បក្ស​​ពួក​រួម​អាវុធក្នុងរឿងសម្លាប់រ៉េស៊ីដង់បារដេស ដើម្បីទាមទារសិទ្ធិសេរីភាព និងភាព​ត្រឹម​ត្រូវ​ជូន​សង្គម​ខ្មែរវិញ ដូច​មាន​សម្តីរបស់អ្នកក្លាហានម្នាក់និយាយថា “ល្បង ជួន ល្បងនៅ​ ចេះ​ចង់​សម្លាប់​បារាំង​ដើម្បី​បុព្វ​ហេតុ​ដ៏​ត្រឹមត្រូវនៃប្រជាជនខ្មែរ ចំពោះរូបខ្ញុំមួយខ្ញុំមិនស្តោះទឹកមាត់ហើយ លេបមកវិញ​ជា​ដាច់​ខាត”។ សក្ខី​កម្ម​នៃ​ពាក្យ សច្ចានេះបានធ្វើឲ្យក្រុមអ្នកក្លាហានប្រព្រឹត្តសុច្ចរិត យុត្តិធម៌​ និង ភក្តីភាព​រវាង​គ្នា​និងគ្នា រហូត​ពូន​ភ្នំ​បានជាកម្លាំងសាមគ្គីដោយសម្លាប់បារដេស បានសម្រច​បំណង។


ដូចនេះការសច្ចាប្រណិធានរបស់មនុស្ស ពិតជាបានធ្វើឲ្យមនុស្សប្រព្រឹត្តនូវ អំពើសុច្ចរិត និង ភក្តី​ភាព​ប្រាកដមែន។ 


តើការសច្ចាប្រណិធានរបស់មនុស្សពិតជាបានធ្វើឲ្យមនុស្សប្រព្រឹត្ត សុច្ចរិត​ និង ភក្តីភាព មែន​រឺ​យ៉ាង​ណា?


ផ្ទុយអំពីមតិខាងលើ មតិមួយទៀតដែលបានអះអាងថាការសច្ចាប្រណិធាន​របស់ មនុស្ស​គ្រាន់​តែ​ជា​ពាក្យ​បញ្ឆោតបន្លំការពិតលើមនុស្សគ្នាឯងតែប៉ណ្ណោះពោលគឺ កាន់តែ ធ្វើឲ្យមនុស្ស​ហ៊ាន​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​ទុច្ច​រិត និង អំពើអយុត្តិធម៌ ព្រោះមានរបាំងនៃពាក្យ សច្ចាប្រណិធាននេះគ្រាន់ជា របាំង​ការពារ​ទៅ​ហើយ​។ ជាក់​ស្តែង​នៅ​ក្នុងសង្គម​ខ្មែរ បច្ចុប្បន្ន នេះយើងឃើញតំណាងរាស្ត្ររដ្ឋមន្រ្តី និង ឧក្រិដ្ឋជន ខ្លះ​ស្បថ​ស្បែ​ចំពោះ បារមីវត្ថុសក្តិសិទ្ធិមានទេវតាថែរក្សាស្វេតច្ឆត្រ ឬ ព្រះអង្គដងកើជាដើម ប៉ុន្តែពួកគេ នៅ​តែ​ក្បត់​សម្តីខ្លួនឯងដោយហ៊ានស៊ីសំណូក ប្រព្រឹត្តអំពើពុករលួយ ជួញដូរគ្រឿងញៀន ប្លន់ប្រដាប់អាវុធ និង ចាប់ជំរិតជាដើម ដោយគ្មានវត្ថុសក្តិសិទ្ធិណា កាច់បំបាក់ពួកគេ ឲ្យអន្តរាយបានឡើយ សម​ដូច​ទស្សនៈ​ខ្មែរ​មួយ​បានពោលថា “ទឹកហូរមិនហត់ពាក្យស្បថ កុំជឿ”​ ។ លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត​ពាក្យ​សច្ចា​ប្រណិ​ធាន​របស់​មនុស្ស​ពុំអាចឲ្យមនុស្ស ប្រព្រឹត្ត អំពើសុច្ចរិត និងមានភក្តីភាព នោះទេ ព្រោះ​ពាក្យ​សម្បថ​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​អណ្តាត របស់មនុស្ស ចេះតែនិយាយចេះតែថាឲ្យរូចពីមាត់ប៉ុណ្ណោះ។ វិធីសំអាងលើពាក្យសម្បថ នេះ ពុំទាន់មានលក្ខណៈវិទ្យាសាស្ត្រ និងសុក្រិតភាពនោះឡើយ។ នៅក្នុងស្នាដៃអក្សរ សិល្ប៍ រឿង​ព្រះ​អា​ទិត្យថ្មីរះលើផែនដីចាស់ ក៏បានជាភស្តុតាងបញ្ជាក់ថា ពាក្យសច្ចា ប្រណិ​ធាន​របស់​មនុស្ស​គ្រាន់​តែ​ជា​ពាក្យ​បញ្ឆោតលើមនុស្សគ្នាឯងប៉ណ្ណោះ ជាក់ស្តែង តួអង្គលោកយ៉េង។ លោក​យ៉េង​កាល​ពី​មិន​ទាន់​ជាប់​ឆ្នោត​ជា​តំណាង​រាស្រ្ត គាត់បាន សន្យាជាមួយសមថាបើគាត់ជាប់ឆ្នោត គាត់​នឹង​ជួយ​តវ៉ា​ជា​មួយ​រដ្ឋា​ភិ​បាល​​ឲ្យ​កម្មករ មាន ផ្ទះមានទឹកម៉ាស៊ីនមានភ្លើងប្រើប្រាស់ ឬ ឲ្យថៅកែស៊ីក្លូយកថ្លៃឈ្នូលទាបជា​ដើម។ ធាតុ​ពិត​ការ​សច្ចានេះបានក្លាយទៅជាខ្យល់ នៅពេលដែលលោកយ៉េងជាប់ឆ្នោតជា តំណាងរាស្ត្រ។ ជាង​នេះ​ទៅទៀតគាត់ថែមទាំងធ្វើមិនស្គាល់ សម ដែលជាប្រធាន សមាគមកម្មករ ត្រី​ចក្រ​យាន្ត​នោះ​ទៀត​ផង។ ដោយឡែក រឿងប្ញទ្ធិសែននាងកង្រីនោះវិញ ពាក្យសច្ចារបស់ប្ញទ្ធិសែន គ្រាន់​តែ​ពាក្យ​បោក​ប្រាស់​លើ​នាង​កង្រីយ៉ាងជូរចត់ព្រោះ ប្ញទ្ធិសែន គ្មានភក្តីភាព ហើយ​ថែម​ទាំង​បោះ​បង់​នាង​កង្រី​ចោល​រហូត​នាង​ក្ស័យជីវិត។


ដូចនេះការសច្ចាប្រណិធានរបស់មនុស្ស គ្រាន់តែជាពាក្យបោកបញ្ឆោតបន្លំ ការ​ពិត​លើ​មនុស្ស​គ្នា​ឯង​យ៉ាង​​ប្រាកដមែន។


ជារួមមកមតិទាំងពីរខាងលើសុទ្ធតែមានអំណះអំណាងច្បាស់លាស់ដូចគ្នា ប៉ុន្តែ ឈរ​លើ​មូល​ដ្ឋាន​វិភាគ​បែបវិទ្យាសាស្ត្រ ការសច្ចាប្រណិធានរបស់មនុស្ស ពុំអាចធ្វើឲ្យ មនុស្សប្រព្រឹត្តសុច្ចរិត និង​មាន​ភក្តី​ភាពឡើយ ព្រោះសច្ចារបស់មនុស្ស នរណាក៏ធ្វើ បានទាំងអស់ប៉ុន្តែត្រង់គេអនុវត្តតាម ឬ មិន​អនុវត្ត​នោះ​គ្មាន​វត្ថុ​សក្តិសិទ្ធណាអាចបញ្ជាក់ ឲ្យឃើញពិតជាក់ស្តែងឡើយ។ ដូចនេះមតិស្របមិនត្រឹមត្រូវ ឯ​មតិ​ផ្ទុយ​ត្រឹមត្រូវ។


ឆ្លងតាមការបកស្រាយមតិដែលថា “សច្ចាប្រណិធានរបស់មនុស្សបានធ្វើឲ្យ មនុស្ស​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​សុច្ច​រិត និង មានភក្តីភាព” ពិតជាមតិមិនត្រឹមត្រូវនោះទេ។​ ជឿលើ កម្លាំងអរូបី វត្ថុសក្តិសិទ្ធិ ការ​ស្បថ​ស្បែ​របស់​មនុស្ស គ្រាន់តែជាគ្រឿងបន្ធូរបន្ថយ ភាពហ្មងសៅ ភាពទុក្ខសោក ដើម្បីឲ្យមនុស្សមានក្តីសង្ឍឹម ក្នុង​ជីវិត​​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ដែល គំនិតនេះពុំទាន់មានលក្ខណះសត្យានុម័តឡើយ។ ក្នុងនាមយើងជាមនុស្ស​មិន​ត្រូវ ក្លាយ ខ្លួនជាមនុស្សជ្រុលនិយមក្នុងជំនឿផ្តេសផ្តាសនោះទេ។ 


1 comment :

  1. Play at the Slots of Vegas: Casino Roll
    In the casino, you are playing against 바카라필승전략 other players. 온라인 슬롯 머신 Play online slot machines, 강원 랜드 슬롯 머신 blackjack, 삼성 코엑스 poker, roulette and more. 무료 슬롯 머신 From classic roulette, to video poker

    ReplyDelete